City Ranger 2260 er udviklet og bygget i Danmark med omtanke for miljøet og med en ambition om at reducere redskabsbærerens klimaaftryk. Det forklarer salgschef i Vemas David Jepsen.
”Klimaet er i den grad blevet et samtaleemne, og vi kan mærke, at vores kunder bekymrer sig om det aftryk, de sætter på miljøet. I den nye City Ranger 2260 er dieselmotoren erstattet af en stærk benzinmotor. Det betyder, at maskinen overholder alle Stage V emissionsstandarder, ligesom den lever op til kravene til NOx-reduktion i byerne”, fortsætter David Jepsen. City Ranger 2260 opfylder nøje de nye emissionstrends og krav om hele 96% reduktion i NOx-emissioner.
I Byens Vagt & Ejendomsservice kan Svend Holst allerede mærke konsekvenserne af at have skiftet fra diesel til benzin. ”Jeg kører mange timer i parkeringskældre. Allerede efter nogle få uger er min hovedpine forsvundet og den konstante hosten aftagende. Det skyldes helt sikkert, at dieselmotoren er skiftet ud med en benzinmotor”, siger Svend Holst, der også glæder sig over, at den nye benzin-drevne model er langt mere støj- og vibrationssvag målt i forhold til diesel-drevne maskiner.
Samtidig forventes service- og vedligeholdelsesomkostningerne at være lavere end ved alternative løsninger. Således er de totale omkostninger ved ejerskab 2% lavere end ved en City Ranger 2250 dieselmodel.
I Vemas oplever David Jepsen stor interesse for den nye Egholm City Ranger 2260. Det skyldes, ifølge salgschefen, ikke mindst Egholms robuste ry og de smarte nyheder i den opgraderede model.
"City Ranger 2260 er bygget i kompromisløs kvalitet og gearet til at blive brugt i mange timer hver eneste dag. Kørekomforten er blevet endnu bedre i den nye model takket være et mere rummeligt førerhus, en smart kørepedal der gør det lettere at bakke og den støj- og vibrationssvage benzinmotor. I kombination med verdens hurtigste redskabsskifte, en klimavenlig benzinmotor der overholder alle miljøkrav og den høje driftssikkerhed er City Ranger 2260 en solid, tryg og fremtidssikret investering, understreger David Jepsen.