Logo
Hvor skal det anvendes?
Vores logo er umiddelbart tydeligt og genkendeligt. Vores logo anvendes i næsten alle vores kommercielle kommunikationer. Dets anvendelse i kommercielle publikationer, og brandkommunikation sikrer en højere grad af eksponering af vores brand.
Det er dig ikke tilladt direkte at anvende logoer og andet materiale, der tilhører Egholm A/S i din egen kommunikation. Alt sådant virksomhedsmateriale er udviklet af Egholm og leveret til dig.
Vort logo må aldrig skrives i normal tekst - ikke engang i virksomhedsfonten Roboto og med et grønt ”G” som: EGHOLM
Det skal altid være den downloadede originale logotype.
Ingen del af logoet må udskilles og anvendes alene - fx det midterste "G" eller det grønne pilsymbol.
Når skrevet som almindelig tekst skal Egholm altid skrives Egholm og ikke med versaler EGHOLM.
Alle logo'er er tilgængelige i farverne CMYK og PANTONE (PMS) til professionel grafisk produktion og i RGB-farverum til brug i skærmapplikationer som Microsoft Office eller onlinemedier.
Masterlogo
Masterlogo skal altid anvendes som den første mulighed. Variationer bør kun anvendes, når baggrunds- eller farverum ikke giver tilstrækkelig kontrast til tydelig visning af masterlogoet.
Logoet må aldrig tegnes om eller opdeles i separate elementer, fx "G" eller pilsymbolet.
Respektafstand
Egholms logo skal altid være omgivet af en minimumsafstand. Respektafstanden sikrer, at overskrifter, tekst eller andre visuelle elementer ikke kommer for tæt på logoet.
Afstanden defineres ved hjælp af højden på den nederste del af "E’et" i Egholm. Der skal være et uberørt område svarende til denne højde omkring logoet for at skabe den usynlige grænse for respektafstanden.
Egholms logo må aldrig være mindre end f.eks. 30 mm bred.
Alle logo-filer, der kan downloades i denne guide, er designet med respektafstanden inkluderet.
Logovarianter
I tilfælde, hvor anvendelsen af masterlogoet ikke er mulig, kan en af nedenstående varianter anvendes.
Egholm farvepalet
Egholms standardfarver er grøn, orange og tre nuancer af grå.
Den grønne farve repræsenterer vores maskiner, de grå repræsenterer vores redskaber.
Orange kan bruges til opfordringer, knapper og kontrast, hvor det er nødvendigt.
-
- HEX
- RGB
- CMYK
- RAL
- PMS-C
-
- HEX
- RGB
- CMYK
- RAL
- PMS-C
-
- HEX
- RGB
- CMYK
- RAL
- PMS-C
-
- HEX
- RGB
- CMYK
- RAL
- PMS-C
-
- HEX
- RGB
- CMYK
- RAL
- PMS-C
-
- HEX
- RGB
- CMYK
- RAL
- PMS-C
Virksomhedstypografi
Primær typografi
Roboto er den primære typografi for alle elementer i marketingskommunikation, der understøttes af Egholm, såsom salgs- og marketingsmateriale samt manualer.
Dette betyder, at Roboto kun vises for eksterne læsere i pdf-filer, så det er let at læse skrifttypen. Roboto er designet af Christian Robertson fra Principal Design og har en dobbelt natur. Den har et mekanisk skelet, og formene er stort set geometriske. Samtidig har skrifttypen venlige og åbne kurver.
Roboto fontfiler forefindes i afsnittet "Download-filer".
Sekundær typografi
Egholm har valgt typografien Arial som sekundær typografi.
Arial bruges i alt almindeligt kontormateriale såsom Word-dokumenter, breve, e-mails, osv. Typografien er en del af standardtypografibiblioteket i alle Microsoft Windows-versioner senere end Windows 98.
Virksomhedens taglines
Taglines er en del af Egholms visuelle virksomhedsidentitet.
Vores taglines må ikke oversættes eller ændres på nogen måde. Eksemplet til højre viser brugen af tagline i fransk materiale.
Når de bruges på farvet baggrund, skal taglines være negative.
Se eksempler nedenfor på orange baggrund.
Tagline-filer forefindes i afsnittet Download-filer.